– Å involvere kundene våre i produktutviklingen er noe av det mest verdifulle vi gjør, forteller Hege Broch, produktsjef i Visma Amili.
Vi har pratet med Hege Broch, produktsjef i Amili . Vinteren 2022 startet Hege, sammen med kolleger på tvers av avdelinger i selskapet, opp et produktråd. Her samles engasjerte kunder og superbrukere av AutoCollect, Vismas system for automatisert betalingsoppfølging. Kundene gir innspill og tilbakemeldinger for å bidra til enda bedre tjenester og løsninger.
Vi gjør justeringer og tilpasninger som kundene faktisk ønsker og trenger.
Hege Broch
– Vi ønsker alltid å bli bedre, og det blir vi ikke uten tilbakemeldinger fra de som faktisk bruker produktet og tjenestene våre. I flere år har jeg ønsket å starte opp et produktråd for våre byrå-kunder for innsikt til hvilke behov våre byråer og deres kunder har. I februar 2022 gjennomførte vi vårt første produktråd. Vi inviterte kunder av AutoCollect, med oppstart 18. februar. Dette er så utrolig verdifullt, forteller en entusiastisk Hege.
Formålet med produktrådet er en kundesentrisk produktutvikling for AutoCollect og våre tjenester. Dette inkluderer AutoCollect i ulike ERP-systemer, portaler, rapporter, saksbehandling og leveranse fra operations for å sørge for at produktet innfrir brukernes forventninger til kvalitet, tilgjengelighet og brukervennlighet.
– Det har vært utrolig stas å komme i gang med produktrådet, og jeg er kjempefornøyd med hva vi har fått til så langt i 2022. Tilbakemeldingene gir oss masse ny og viktig innsikt, forteller Hege.
Les mer om AutoCollect for regnskapsførere
Ved å få innspill og innsikt i brukerens opplevelse, dannes det en forståelse av kundens behov og utfordringer. Noe som nødvendigvis ikke hadde blitt fanget opp uten å involvere kundene.
– Vi gjør justeringer og tilpasninger som kundene faktisk ønsker og trenger, fortsetter Hege.
Deltakerne har gitt tydelige, konstruktive og ærlige tilbakemeldinger på AutoCollect-tjenesten.
– Vi har fått mange tilbakemeldinger om leveransen som vi har tatt med oss videre. Vi følger opp møtene internt hvor vi setter alle tilbakemeldinger i system, med ansvarlig og tidsfrister for løsning/leveranse. På den måten sikrer vi at vi utvikler produkter og tjenestene som kundene faktisk har behov for og ønsker, forklarer Hege.
– Det er jo nettopp dette produktutvikling handler om. Det er utrolig givende å se at de som deltar er så engasjerte og bidrar med sin kunnskap og erfaring for å forbedre teknologien og våre tjenester. AutoCollect er jo et produkt for blant annet regnskapsførere, og gjennom produktrådet kan de påvirke hvordan automatisert betalingsoppfølging optimalt skal fungere, fortsetter Hege.
– For oss som utvikler løsninger rettet mot finansiell teknologi er det jo enormt viktig at de som faktisk bruker systemene har en stemme og påvirkning i produktutviklingen. Regnskapsførere har et viktig samfunnsoppdrag for sine kunder i disse tider. Selvfølgelig skal våre produkter og tjenester gjøre arbeidsdagen deres enklere og mer effektiv, og ikke minst bidra til bedre likviditet, forklarer Hege.
AutoCollect er jo et produkt for blant annet regnskapsførere, og gjennom produktrådet kan de påvirke hvordan automatisert betalingsoppfølging optimalt skal fungere.
Hege Broch
Tilbakemeldingene fra deltakerne har så langt vært positive. De opplever å bli hørt og at vi etter hvert møte har levert på de fleste punkter som er tatt opp. – Dette er kjempebra og gir så mye verdi for alle parter, forteller Hege.
– Dagens produktråd er satt sammen av superbrukere, men også ledere som har det strategiske blikket. Videre skal vi forsøke å involvere enda flere kunder med ulik bakgrunn. Dette er kjempebra og gir verdi for alle parter, avslutter Hege.
God kontroll på likviditeten har aldri vært viktigere. Med AutoCollect er det enkelt å følge opp utestående fordringer. Automatikken sørger for gode rutiner for purring og inkasso, og bidrar til redusert kredittid og en alltid oppdatert reskontro - rett og slett får du raskere betalt.