Ifølge Heidi Skullerud, er ingen dag den samme som Service Delivery Manager i Visma Amili. Her kan du bli bedre kjent med Heidi og lære mer om rollen hennes.
Heidi kom til i Amili i 2014 som saksbehandler. I dag har hun ansvaret for oppfølging av kunder, support, og opplæring i tjenestene selskapet leverer. Vi har tatt en prat med Heidi for å bli bedre kjent og for å lære mer om hva arbeidsdagen i Amili består av.
Før jeg kom til Amili jobbet jeg flere år som kunderådgiver og med saksbehandling i både telekom- og forsikringsbransjen. I 2014, da jeg startet i Amili, tredde jeg inn i en saksbehandler-rolle og hadde ansvaret for en egen personlig portefølje med næringskrav, samt oppfølging av egne kunder. Dette har gitt meg bred erfaring i kundeoppfølging, rettslige prosesser og det å jobbe på tvers av avdelinger i selskapet.
I løpet av denne tiden har jeg jobbet med alle aspekter ved inkasso. I tillegg har jeg også fått personlig inkassobevilling fra Finanstilsynet.
Jeg har gått en naturlig vei og hatt en gradvis progresjon i selskapet – en erfaring som er veldig nyttig for meg som kundeansvarlig.
Les også: Når kan jeg sende inkassovarsel?
Jeg ønsket meg en arbeidsplass der jeg kunne utvikle meg profesjonelt og samtidig være med å påvirke. Da jeg i tillegg hørte rykter om at det er et godt arbeidsmiljø i Amili søkte jeg på en utlyst stilling.
Ryktet om arbeidsmiljøet stemmer godt. Nå har jeg jobbet i Amili i 8 år og trives veldig godt her.
Vi har, som alltid, fokus på tett kundeoppfølging og dialog. I dag jobber teamet og jeg spesielt med å strukturere opp kundeoppfølgingen og sørge for at vi leverer i tråd med kundens forventninger.
Ved å jobbe på tvers av avdelinger sikres det en god forståelse av kundene og det er noe jeg jobber aktivt med i dag. Jeg brenner for gode kundeopplevelser og trigges av å se mulighetene som ligger for våre kunder i våre tjenester og produkter. Jeg holder en tett dialog med kunden og det er ekstra stas når jeg klarer å overraske de positivt.
Som Service Delivery Manager (tilsvarende kundeansvarlig), er det mitt ansvar å sørge for at kunden er tilfreds med våre produkter og tjenester. Samtidig skal jeg sørge for en god leveranse og et kundesentrisk fokus internt. Nå som vi har lansert vår nye Order to Cash- løsning jobber jeg for å levere hele spekteret av tjenester i verdikjeden fra faktura til betaling. Det innebærer blant annet å identifisere behov og muligheter ute hos kundene.
Invoice to Cash er en mye etterspurt løsning hos våre kunder da de kan få hele verdikjeden hos en leverandør. Denne løsningen vil gi kunden bedre innsikt og kontroll, økt effektivitet og smidige arbeidsprosesser. Vårt mål er at våre kunder skal få god kontroll og bedre likviditet.
Ingen dag er lik! Hva jeg gjør varierer fra dag til dag. En dag består for eksempel av kundemøter, interne møter, oppfølging og opplæring.
Heidi Skullerud, sammen med kollega Geir Emil Kaarret på kontoret i Trondheim
Så må jeg også nevne at det er veldig artig de dagene jeg gjør noe helt annet, for eksempel planlegge og holde webinarer eller delta på samlinger for våre kunder. Jeg holder til på kontoret i Trondheim, men jeg tar ofte turen til Skøyen-kontoret for å delta på kundemøter og liknende.
Tid er nok en av mine største utfordringer. Det er mye som skal gjøres og det kan virke umulig å få løst alt på en gang. Heldigvis jobber jeg i et team som støtter og hjelper hverandre når det trengs!
Jeg mener at det å lytte til og forstå kunden er helt essensielt for å lykkes i min rolle.
Folkene motiverer meg. Jeg har gode kollegaer som også er interessert i å gjøre en god jobb. Jeg elsker å sparre med kollegaer på tvers av avdelinger. Her er det høyt under taket, både i jobbsammenheng, men også uformelt over kaffekoppen – for sammen blir vi bedre. Jeg kunne ikke vært foruten folkene i selskapet.
I Amili har jeg også fått prøve meg på nye utfordringer. Mange jeg kanskje aldri har vært borte i før. Det er i slike utfordringer jeg lærer og blir bedre.
Jeg gleder meg til å gå på jobb hver eneste dag. Vi tør å satse og her er tempoet veldig høyt. Jeg ser gode prestasjoner og jobber med dyktige kollegaer hver eneste dag – det motiverer meg til å gjøre en ekstra god jobb.
Alt dette, i tillegg til at vi har et godt og inkluderende arbeidsmiljø er for meg det beste med å jobbe i Amili.
Vi har masse spennende på gang! Men det viktigste fremover er som sagt vår nye Invoice to Cash-løsning. Det er utrolig motiverende å få være så tett på kunden gjennom deres reise, så det blir mye spennende saker fremover.
Parallelt skal jeg fortsette å identifisere nye muligheter for kundene våre og forhåpentligvis overraske positivt!
Jeg nyter å være ute i friluft og har naturen som min viktigste ladestasjon. Høstfargene i fjellet i september eller sjøluften på Titran om sommeren – da henter jeg energi!
Ellers verdsetter jeg tid med familien, barna og venner. Slik finner jeg inspirasjon og lader batteriene.