AST Regnskap er et anerkjent regnskapsselskap, sentralt plassert i Trondheim. Som en del av Bitastad AS-konsernet, kjent for merkevarer som Jordbærpikene og Big Bite, forstår de verdien av effektive prosesser. Med Visma Business som sitt ERP-system, ønsket AST Regnskap å optimalisere innfordringsprosessen for alle sine kunder. Valget falt på tjenesten AutoCollect fra Visma Amili.
– Vi har brukt mye tid og ressurser på manuell oppfølging via e-poster og telefon for å få inn utestående beløp, verdifull tid vi gjerne skulle ha brukt på andre aktiviteter, forteller Emil Vinje Berg, avdelingsleder i AST Regnskap. Behovet for en bedre og mer effektiv innfordringsprosess var helt tydelig. Trege, manuelle oppgaver og mangelen på effektiv oppfølging når fakturaer ikke ble betalt, skapte stor frustrasjon hos både de ansatte i AST Regnskap og deres kunder. 
Med AutoCollect er innfordringsprosessen nå blitt betydelig enklere. ASTs kunder opplever en økt trygghet for at utestående kundefordringer blir betalt, og de er ikke lenger like avhengig av støtte fra AST Regnskap. Fordi betalingsoppfølgingen nå er helautomatisert gjennom AutoCollect betyr det også at de ansatte i AST kan bruke tiden sin mer effektivt samtidig som at de kan være trygge på at kundene blir godt ivaretatt.
Emil Vinje Berg, Avdelingsleder i AST Regnskap.
For AST Regnskap var det et bevisst og strategisk grep å aktivere AutoCollect for alle sine kunder. De ønsket å styrke sin prosess for oppfølging av forfalte ubetalte kundefordringer, og samtidig forbedre kundenes likviditet. Med en enkel prismodell og gode tidligere erfaringer, ble AutoCollect det naturlige førstevalget for AST Regnskap
Et godt samarbeid er nøkkelen til en vellykket implementering av nye løsninger. Erfaringene fra AST Regnskap bekrefter dette. - Samarbeidet med Visma Amili har vært svært positivt, både under selve implementeringen og i etterkant, forteller Berg.
For å sikre en sømløs og effektiv implementering jobbet Visma Amili tett med Excitec, et nordisk IT-konsulentselskap og Visma Partner. Excitec har lang erfaring med forretningssystemer som Visma Business, og de var derfor en naturlig samarbeidspartner. Med god støtte fra både Visma Amili og Exsitec, var det enkelt å aktivere og ta i bruk AutoCollect.
– Visma Amili er også veldig på tilbudssiden og svarer kjapt dersom vi lurer på noe, avslutter Berg.