Choose language

Slik skal Mesterfarge bli best i bransjen

- Vi skal som en del av Mal Proff bli best i vår bransje. Derfor skal vi fokusere mer på faget vårt, og bruke mindre tid på det andre kan best. Visma Amili vil derfor bli en viktig brikke for å komme i denne posisjonen, forteller Eskil Løken Ugland, kjedesjef i Mesterfarge.

Mesterfarge og Visma Amili

– Rammeavtalen mellom Mesterfarge og Amili skal frigjøre tid slik at medlemmene skal kunne fokusere på kundene og selve oppdragene sine, og mindre tid på betalingsoppfølging, forteller Terje Langmoe, direktør i Mal Proff.

- For å sikre best mulig leveranse og resultat hos våre kunder er vi nødt til å automatisere innfordringsprosessen. Målet er at våre medlemmer skal ha fullt fokus på oppdraget, og samtidig få betalt for jobben de har utført.

Eskild Løken Ugland

Mer fokus på fagekspertise, mindre tid på oppfølging

Mesterfarge er Norges største malermesterkjede og er en del av Mal Proff. Kjeden består av 240 medlemsbedrifter, alt fra enkeltpersonforetak til de største kundene i Mal Proff. Pandemien førte til en økning i oppdragsmengde – som har resultert i mye manuelt arbeid på purring og inkasso

– Vi har hatt en veldig fin og ryddig dialog med Amili hele veien. Det var dermed helt naturlig for oss å starte samarbeid med en gang, forteller Eskild Løken Ugland.

Mesterfarge og Visma Financial Solutions med med ny avtale

Mesterfarge, Norges største gruppering av Malermestere, har et høyt fokus på fagkompetanse og profesjonalitet. De ansatte utfører alt innen overflatebehandling ovenfor borettslag/sameier, private, det offentlige, entreprenører, eiendomsutviklere med mer.

Skal redusere risiko knyttet til likviditet 

– Håndverksbransjen innebærer mye kredittsalg og ofte kan fakturering og betalingsoppfølging bli tidskrevende. Målet vårt med samarbeidet er at vi skal frigjøre tid slik at Mesterfarge sine medlemsbedrifter kan ha fokus på kvalitet ute hos deres kunder. Med hjelp gjennom vår teknologi og kompetanse sørger vi for økt kontroll over likviditeten og samtidig ivaretar deres kunderelasjoner, forteller Hirad Modabberi i Amili.

Related blog posts