Choose language

Ny, brukervennlig MinSide med Vipps og kortbetaling!

Vi vet at gode brukeropplevelser bidrar til raskere innbetaling og raskere løsning av saken. Derfor lanserer vi nå en splitter ny MinSide portal! Her kan dine kunder logge seg inn, finne nødvendig informasjon og betale når de har mottatt et krav fra oss, på vegne av deg.

Vipps er på plass i den nye versjonen av MinSide

- Å motta et inkassokrav er sjeldent gøy. Det er heller ikke gøy å drive bedrift når innbetalinger uteblir. For at denne prosessen skal oppleves så smertefri som mulig, har vi stort fokus på å utvikle gode løsninger. De skal både gjøre det enkelt å følge opp utestående beløp, få god oversikt - og betale, forteller Delaks Krishnasamymudali, Product Manager i Visma Amili.

Bedre betalingsopplevelser gir raskere innbetaling

Nye MinSide er designet for å gjøre purre- og inkassoprosessen mer smidig og transparent, samtidig som brukervennligheten står i fokus.

- Brukerne kan forvente seg en portal hvor det er enkelt å logge seg inn, enkelt å få full oversikt over kravet, og ikke minst veldig enkelt å betale. I tillegg kan de se status, finne spørsmål og svar, og komme i kontakt med oss når det dukker opp spørsmål. Portalen skal hjelpe dine kunder å løse sakene sine raskt og enkelt, forteller Delaks.

Sikker innlogging med BankID, også for næringskunder

I den nye portalen kan både privat- og bedriftskunder nå logge seg inn, raskt og sikkert, med BankID. Fordelene med BankID er mange: Det gir en høy grad av sikkerhet, og er en universell påloggingsmetode som allerede er svært godt utbredt. 

Nye MinSide er designet for å gjøre purre- og inkassoprosessen mer smidig og transparent, samtidig som brukervennligheten står i fokus.

- At brukerne nå kan logge seg inn med samme påloggingsmetode som de bruker i andre sammenhenger, betyr mye for brukeropplevelsen. BankID er den sikreste formen for digital legitimasjon, og garanterer brukeren at informasjonen er så trygg som mulig. Derfor er vi glade for å kunne tilby innlogging med BankID også til bedriftskunder som har mottatt krav fra oss. Med BankID vil vi være sikre på at det kun er brukere med tilstrekkelig adgang som kan se åpne purre- og inkassosaker hos oss, forteller Delaks.

Kristoffer og Delaks i Visma Amili er fornøyde med den nye MinSide


Betaling med Vipps, Visa og Mastercard!

Det skal være enkelt å betale. Derfor er kortbetaling med Visa og Mastercard nå tilgjengelig i portalen. I tillegg er vi glade for at betaling med Vipps nå er på plass! 

- Det forventes at vi skal ha de beste betalingsmetodene tilgjengelig, og det har vi lagt fokus på i jobben med den nye portalen. Med Vipps- og kortbetaling på plass, er det enklere enn noen gang å betale! Det bidrar til at kundene våre får pengene sine raskere, forteller Delaks. 


Flere etterspurte forbedringer er på plass

Det blir også introdusert flere nye funksjoner og forbedringer fra tidligere portal, som for eksempel støtte for fakturakopi. Brukeren kan hente kopi av faktura direkte i portalen - dersom den er tilgjengelig, eller kopi av purringer og inkassokrav som er sendt ut. 

Det skal være enkelt å betale. Derfor er kortbetaling med Visa og Mastercard nå tilgjengelig i portalen. I tillegg er vi glade for at betaling med Vipps nå er på plass! 

I tillegg får brukeren bedre oversiktsbilder hvor det er enklere å finne informasjon om kravet, oversiktlig historikk og et forenklet kontaktskjema.

Verdifulle tilbakemeldinger som grunnlag

De siste årene har vi fått mange verdifulle tilbakemeldinger gjennom brukerundersøkelser. Disse har nå blitt brukt som et viktig grunnlag i utviklingen av nye MinSide. 

- Vårt fokus har vært å skape en intuitiv og sømløs opplevelse, og sørge for at håndtering og innfrielse av gjeld er så enkelt og problemfritt som mulig. Vi er overbeviste om at brukerfokuserte forbedringer i vår betalingsløsning vil føre til raskere løsninger. Det vil skape en mer positiv opplevelse i møte med noe som ofte kan være en stor belastning for mange, forteller Kristoffer Warholm, UX lead i Visma Amili.

QR-kode med link til portalen i brevene

I tillegg til den nye portalen, har brevene som sendes ut nå fått en QR-kode. Når mottakeren scanner QR-koden, kommer vedkommende direkte til innloggingen i den nye portalen - og kan finne informasjon raskere. 

- Vi kommer til å jobbe kontinuerlig fremover med å gjøre små og store forbedringer knyttet til portalen. Med en intuitiv og brukervennlig betalingsportal, håper vi at dine kunder får en bedre brukeropplevelse hos oss, så du får raskere betalt, forteller Kristoffer. 

- Det er et stort steg i riktig retning for oss mot å skape markedets beste MinSide løsning. Vi gleder oss masse til gode diskusjoner med kundene våre den neste tiden for å videreutvikle og forbedre portalen ytterligere, følger Delaks opp. 

Ta gjerne kontakt med oss dersom du har innspill, tilbakemeldinger eller kanskje du har en god idé som du gjerne vil dele med oss! 

 




Related blog posts